Tinka

Vi ber varje medlem att presentera sig själv, eventuellt sin uppfödning, och sina hundar här, så vi kan lära känna varandra lite bättre.

Tinka

Inläggav Tinka mån 07 apr 2008, 14:46

Jag kanske ska presentera mig. Har varit Hovawarten trogen sedan 1974. Då fick jag följa med som tolk (=tysktalande) när Hoffen-Hill´s och Hovagårdens ägare besökte olika kennlar i Tyskland. 1978 föddes min första Hoffe. Sedan dess har jag tävlat med Hovawart i : spår, rapport, sök, lydnad o på Utställningar. Jag är utbildad Instruktör och Mentaldomare.
Hundars mentalitet och bruksegenskaper, och hur man kan förändra dessa genom avelsurval, har alltid faschinerat mig. Jag har valptestat mina kullar sedan 1983. Testat mina avkommor på MH sedan 1985 (då var det ett pilotprojekt som hette MUH) och testat de flesta på Korning. Jag anser att någon form av bevaknings-prov borde vara ett avelskrav och inte en merit. Framför allt för att slå vakt om Hovawartens otroliga duglighet som bevakningshund. Det är en unik egenskap för vår ras, som vi ska vara stolta över.
Ja, jag kan prata hur länge som helst om det jag brinner för. Hovawarten som arbetande BRUKSHUND !
Men, jag skulle ju presentera mig. Jag heter Ingrid Carlsson, kallas Tinka. Bor i Haninge, söder om Stockholm. Tävlar för Tyresö BK. Har 4 Hoffar hemma. Västhofs Dafne 12 år, Lilla X 5 år, Äventyr snart 3 år och Arga Annika, en mycket kärvänlig o snäll valp på 5 månader. "Xi" och "Tyre" tävlar Högre klass spår och är SUCH.
Dessutom har vi 2 hästar som väntar föl i sommar.
Jag lever med min tålmodiga man Benny och 2 döttrar Ylva, 20 år och Annika, 18 år. Hon tar studenten i sommar. Det var allt från mig.
Hemsida: http://www.lintrollets.se
Användarvisningsbild
Tinka

Återgå till Medlemspresentation