Snipan

Vi ber varje medlem att presentera sig själv, eventuellt sin uppfödning, och sina hundar här, så vi kan lära känna varandra lite bättre.

Snipan

Inläggav snipan mån 04 jan 2010, 22:34

Hej! Jag heter Erika och har en Hovawarttik på (snart) 3 år! Hon heter Tina och är helt underbar/underbart tokig! Visst hade vi en "dust" när hon gjorde tonårsrevolt, men nu är den tiden tack och lov över. Hon är min första Hovawart, så jag har troligtvis varit för snäll och "mjäkig", när hon var valp. (men de är ju så söta ju :oops: ) Jag har tränat lydnad och bruks (+ rallylydnad) med henne, men tyvärr inte startat på någon tävling än, pga sjukdom. Jag har haft en Schäfer tidigare, som jag tävlade lydnad med. Så nån gång ska jag väl våga mig ut och tävla........
Användarvisningsbild
snipan

Re: Snipan

Inläggav Carin tor 07 jan 2010, 20:24

Var glad om det är över, annars tycker jag att tikarna ofta brukar fortsätta att ifrågasätta en hela livet i samband med varje löp, mer eller mindre... ;)
Carin

Inläggav snipan fre 08 jan 2010, 15:08

Hej! Jo, det verkar vara över. Hon har "varit snäll" nu i snart ett år. Och nu när hon löpte så var hon väldigt lugn. Det verkar som om det blev bra när vi tog bort "gammelhunden", som var en väldigt tjurig tik. Nu har vi en ny drevertik, som är ca 8 mån. och de är bästa kompisar. Så det känns väldigt skönt. Man var ju orolig ett tag hur det skulle gå med en liten valp.........
Användarvisningsbild
snipan

Inläggav Tinka mån 11 jan 2010, 11:03

Hej Erika!
Välkommen hit! Roligt att höra att det fortsätter att gå bra mellan era hundar. Hoppas du kommer ut på nägon tävling framöver. Vilken SBK-klubb hör du till nu?
Ögonsten bor nära Olandstraktens BK. Men Lotta (Ögonstens matte) hittar ingen träningskompis. Ni kanske kan träna ihop.
Lycka till!
Kram Tinka.
Användarvisningsbild
Tinka

Inläggav snipan tis 26 jan 2010, 20:47

Hej Tinka! Ja, vad kul att jag äntligen :lol: har hittat hit! Det verkar vara ett jättebra Forum, bra att man kan skriva om vad som helst och få tips och råd! Jag tillhör Tierps brukshundklubb. Jag vet inte riktigt vad Olandstraktens BK ligger. Men visst skulle vi kunna träffas någon gång. Hur blir det med dina träningsträffar? Nu jobbar jag 100 % igen, men har fortfarande besvär med nacke/rygg. Men det verkar vara kroniskt....spänningar eller liknande. Det är bara att gilla läget :roll: !
Användarvisningsbild
snipan

Inläggav Åsa-Teres tor 28 jan 2010, 19:47

Hej,

Olands BK ligger i Alunda.
Men jag har inte sett till någon Ögonsten, eller någon annan hovawart, trodde att jag var ensam med hoffe på Oland...

/Åsa-Teres
Användarvisningsbild
Åsa-Teres

Inläggav Tinka fre 29 jan 2010, 15:18

Ögonsten kallas "SIGGE", matte heter Lotta. Hon har ett 1:a pris i Lkl 1.
Användarvisningsbild
Tinka

Återgå till Medlemspresentation