Pia heter jag och jag har tillsammans med min sambo en hoffetik på 7 månader. Hon kommer från Elliegårdens kennel och heter Vessla. Hon är ett charmigt vilddjur. Under valptiden så har hon varit väldigt orädd och tuff, men just nu är hon på väg in i spökåldern och börjar reagera på saker i sin omgivning.
Vi tränar en hel del med henne och har hittills gått en valpkurs, en klickerkurs där inriktningen var att lära sig hantera klickern och jobba framför allt med leksaker och nonsens moment, och så går vi även en klickerkurs med inriktning mot lydnadsettan. Förhoppningen är att vi ska kunna tävla med henne i lydnad, någon bruksgren och så lite utställning vid sidan av. Vessla är riktigt glad i människor och har nog tillräckligt med driv för att kunna bli en sökhund, men då gäller det att man hittar en grupp att träna tillsammans med. Vi får väl se vad framtiden för med sig.
Själv är jag intresserad av fotografering och det blir många bilder på hoffen och andras hoffar. Vi har en blogg som frekvent uppdateras. Där skriver vi om vardagen och vad vi pysslar med, om eventuella problem och om hoffeträffar som vi bevistat. Kika gärna in. http://elliegardensvessla.blogspot.com/