Mist

Vi ber varje medlem att presentera sig själv, eventuellt sin uppfödning, och sina hundar här, så vi kan lära känna varandra lite bättre.

Mist

Inläggav Mist sön 28 feb 2010, 13:14

Hej!
Jag heter Ulla och bor i Norrköping. Lycklig hoffeägare till en snart femårig tik som nu är dräktig och ska ha valpar runt den 22 mars. Mist som min tik heter är från Mytologins kennel och vi har provat på både agility, viltspår, bruksspår. sök och bevakning. Vi har tävlat en del också i lydnad och bruksspår, vilket har gjort att hon har ett LP1 och är uppflyttad till lägre spår. Hon är mycket fokuserad och målmedveten i skogen, men på lydnadsplanen kan det ibland hända att någonting annat är mer intressant än matte :o
Lite rastypiskt eller? Rastypiskt är väl också att de mognar ganska sent, det är i alla fall min erfarenhet och det senaste året har hon utvecklats mycket bra. Vi ser fram emot en fortsatt tävlingskarriär i sommar. Men först ska hon få en härlig kull med valpar, pappan heter Hässlehoff´s Nauru-Medusason, en SMT hane som bor i Växjö. Vill du veta mer om valparna är du välkommen in på vår hemsida http://www.123minsida.se/Mistlurenshovawart
Det ska bli kul att "chatta" med er alla hoffefantantaster här på forumet :) /Ulla
Mist

Re: Mist

Inläggav gammas mån 01 mar 2010, 19:22

Hej Mist,
Välkommen till forumet. Visst ska det bli kul att ha dig här. Ju fler desto bättre.
Sedan har jag en personlig kommentar om din presentation och det är att det mera verkar vara en annons för att få valpar sålda? Jag kanske har missuppfattat men tycker väl inte att det ska stå där. Men det får väl stå för mig.
Maria
gammas

Inläggav Eva mån 01 mar 2010, 22:49

Alltid trevligt med nya medlemmar, välkommen!
Men tänker väl lite som du gammas.

// Eva
Eva

Inläggav Carin ons 03 mar 2010, 14:39

Välkommen säger även jag.

Ang "annonsen" i presentationen så står det dessutom i forumets regler att annonsering inte är tillåtet...

SPECIFIKA REGLER

1. Försäljning (köpes/säljes/bytes/skänkes) är inte tillåtet.
Carin

Inläggav Mist lör 27 mar 2010, 21:42

Hej Alla!
Tack för välkomnandet. Min presentation var inte tänkt som en annons utan en presentation av mig och Mist och det som låg närmast, valpningen. Nu är den genomgången (11st) och det tar ju sin lilla tid så det blir inte så många inlägg just nu. Följer dock snacket på forumet. MVH Ulla
Mist

Inläggav vattus sön 28 mar 2010, 00:13

Grattis till valparna Mist. Gick allt bra? Kul om du kunde berätta lite mer om kön, färg och så vidare. Vi måste väl kunna vara så generösa med varandra att vi kan dela glädjen med de nyfödda valparna som förhoppningsvis leder till att vi får nya medlemmar och nya krafter till vår ras och förening. Hur kan man misstycka till det? =)
Lycka till med de små!
vattus

Återgå till Medlemspresentation