Hej på er alla!
Jag är en 19 årig tjej från Botkyrka. Just nu har jag en Labbe/springerhane på (herregud!) snart 6 år. Han är min klippa och bästa vän! Han blev inte den lydnads och agilityhund som jag hoppast men han är bäst precis som han är. Vi aktiverar oss med långa skogspromenader, lite agility och lydnad (dock på hammaplan!) men även lite apportering och en massa onödiga trix och cirkuskonster.
Kan ärligt erkänna att min blandis inte riktigt vad det jag sökte men är man ung och dum så är man!
Den här gången vill jag att det blir rätt! Jag vill ha en hund som man kan träna massor med och ha riktigt kul med. Lydnad, viltspår och agility är det jag vill hålla på med till en början sen får vi se vad hunden passar till. Agility tänker ni, yes agility tänker jag. Det är inte en agilitystjärna jag är ute efter utan jag vill bara köra lite för att det är så kul. Men mitt dilemma är att jag inte kan bestämma mej för vilken ras som passar mej bäst. Dem raser jag velar mellan är Hoffen, Rhodesian Ridgeback och Berger des Pyrenees. Jag vet dem är så olika varandra som det bara går men jag har hittat sidor hos alla raserna som jag gillar skarpt. Så nu behöver jag eran hjälp!
För och nackdelar med rasen, jag vill veta allt!
Natta