Jag heter Petra och är en ganska nybliven hoffe-ägare som bor i Linköping. I slutet av oktober förra året så flyttade nämligen "Kitchi" in hos mig.
Riverhoffs Cayenne Kitchi är en snart tre år gammal hanne som jag har tagit som omplacering. Trots att det är min första (helt egna) hund, så har det gått över förväntan bra så här långt
Den allmänna undran i min bekantskapskrets har dock varit om jag verkligen vet vad jag gett mig in på... Svaret var "nej" förståss!
Visst har vi våra duster (mest hela tiden), men han är väldigt lättmotiverad och kontaktsökande, vilket underlättar livet för mig. Sen är han ju så otroligt charmig, (fullständigt oemotståndlig!!!) så jag kan ju inte vara arg på honom i mer än ett par sekunder åt gången
Om jag kan få honom att behålla koncentrationen på ett moment i träningen längre än 5 sekunder åt gången, så har jag planer på att hitta ut på tävlingsplanen till våren eller sommaren kanske... I lydnad först och främst, även om Kitchi förmodligen skulle ställa upp i vilken gren som hellst, bara han får jobba! Vilket är det bästa han vet!