KiPe

Vi ber varje medlem att presentera sig själv, eventuellt sin uppfödning, och sina hundar här, så vi kan lära känna varandra lite bättre.

KiPe

Inläggav KiPe sön 10 jan 2010, 21:43

Hej!

Jag heter Petra och är en ganska nybliven hoffe-ägare som bor i Linköping. I slutet av oktober förra året så flyttade nämligen "Kitchi" in hos mig. :)
Riverhoffs Cayenne Kitchi är en snart tre år gammal hanne som jag har tagit som omplacering. Trots att det är min första (helt egna) hund, så har det gått över förväntan bra så här långt :shock:
Den allmänna undran i min bekantskapskrets har dock varit om jag verkligen vet vad jag gett mig in på... Svaret var "nej" förståss!
Visst har vi våra duster (mest hela tiden), men han är väldigt lättmotiverad och kontaktsökande, vilket underlättar livet för mig. Sen är han ju så otroligt charmig, (fullständigt oemotståndlig!!!) så jag kan ju inte vara arg på honom i mer än ett par sekunder åt gången :)
Om jag kan få honom att behålla koncentrationen på ett moment i träningen längre än 5 sekunder åt gången, så har jag planer på att hitta ut på tävlingsplanen till våren eller sommaren kanske... I lydnad först och främst, även om Kitchi förmodligen skulle ställa upp i vilken gren som hellst, bara han får jobba! Vilket är det bästa han vet!
KiPe

Re: KiPe

Inläggav Hoffa-kaas Alva mån 11 jan 2010, 10:06

Hej Petra.

Kul att du "hittat" hit. Roligt att se en som är lika såld på sin hoffe som jag är i min. Känner igen mig så väl i din beskrivning i relationen med din hund.
Har som du skaffat min första hoffe som en omplaceringshund och ångrar inte en sekund fast man som du i bland eller ganska ofta har en meningsskiljaktighet med sin älskade vän.

Lycka till på tränings och tävlingsbanan i framtiden. Det är verkligen där min hoffe gillar att vara, ska bara träna så även jag kan gå in på en tävling utan att kräkas :lol:

MVH Pia
Visa respekt & ödmjukhet, då kommer man långt!
Hoffa-kaas Alva

Inläggav Ida tis 12 jan 2010, 14:00

Hej Petra!

Kul att ytterligare en Linköpingsbo hittat hit!

Vi har haft ett antal hoffeträffar här i stan så du får hålla utkik här på forumet om det skulle bli en till. Det var ett tag sen sist, så det är nog dags snart :)

Jag brukar vara med på samträning här i stan som jag måste göra "reklam" för. Det är en tjej som tagit detta trevliga initiativ och startat en blogg där hon skriver när och vart stamträningarna är, så det är bara att anmäla sig och dyka upp. Det är en blandning av olika raser och träningsambitioner och vi hjälper varandra i det vi kan.
Adressen är: http://tranahund.wordpress.com/
Kolla gärna in bloggen. Det vore trevligt om ni kunde vara med, ju fler desto bättre!

Hälsningar
Ida
Användarvisningsbild
Ida

Inläggav KiPe tis 12 jan 2010, 16:03

Man tackar för välkomnandet!

Ida: Jag hoppas verkligen det blir dags för en hoffeträff snart. Det vore jättekul att träffa lite andra människor och utbyta erfarenheter med. Kitchi skulle nog tycka att det var riktigt roligt han med, han är fortfarande lika lekfull som en valp, och galet social :)

Jag har hittat bloggen som du nämnde och var med på ett par träningar före jul. Nyttig träning för oss båda! Nu har det varit lite mycket för min del, med tentor, men nästa vecka så är vi på gång igen...
Samtidigt har jag börjat leta efter kurser i tävlingslydnad och spår... Har du några tips på vilken av alla klubbar/instruktörer man ska vända sig till här i stan???
Det fanns ju ganska många... //Petra
KiPe

Inläggav Ida ons 13 jan 2010, 13:51

Jag har gått spår/appell-kurs för Anders Svensson. Han har även lydnadskurser och är jätteduktig både som instruktör och som förare.
Användarvisningsbild
Ida

Återgå till Medlemspresentation