chnaon

Vi ber varje medlem att presentera sig själv, eventuellt sin uppfödning, och sina hundar här, så vi kan lära känna varandra lite bättre.

chnaon

Inläggav chnaon tis 26 maj 2009, 08:42

Hej,

Christian heter jag, hängt här ett tag så dags att presentera sig.
Har en liten hoffevalp på snart 5 månader, Scandernas Dagmar, kallas för Zombra.

Har sen tidigare en collietik på snart 7 år och med henne har hundintresset bara växt så med Zombra är det tänkt att börja tävla så småningom. Vad det blir får vi upptäcka på vägens gång vad hon gillar mest. Massa nytt för min del som inte varit insatt i hundsporten sen tidigare utan bara hållt till i skogen med collien.

Letade efter ny valp under lång tid, av en slump hittade jag Hovawart som jag började läsa mer om, aldrig hört talas om rasen innan. Fastnade direkt för det jag läste och bokade in besök till kenneln för träffa på rasen i verkligen. Efter besöket så var jag helsåld, det här är en ras som är rätt för mig och nu efter den första perioden så kan jag bara bekräfta min första känsla. Roligare hund att ha och arbeta med får man leta ordentligt efter :)

Christian
Användarvisningsbild
chnaon

Re: chnaon

Inläggav Björn T tis 26 maj 2009, 18:30

Hej och välkommen!

Kul att du hittat rasen och även hittat hit till forumet. Eftersom du bor såpass bra (iaf för detta ändamål) så tycker jag att du ska titta in på http://hoffarivast.blogspot.com/ för att hitta lite träningsträffar för oss med hoffar här på västkusten.

//Björn
Björn T

Inläggav chnaon tis 26 maj 2009, 19:08

Jo den sidan har jag allt redan hittat till :)

Vart brukar ni i regel hålla till?
Saknar bil så kollektiv-trafiken sätter sina gränser rätt fort....

//Christian
Användarvisningsbild
chnaon

Inläggav Björn T tis 26 maj 2009, 19:17

Vi har varit i Kungälv, Lilla Edet, Västerlanda, Göteborg (GMBK), Ullared, hemma hos oss på Hisingen och säkert flera andra ställen som jag glömt bort. Det kan säkert också gå att samåka med någon ibland också.

Så det är bara att fortsätta att hålla utkik eller komma med egna förslag!
Björn T

Inläggav Tiger tis 26 maj 2009, 21:03

Kul att du hittat detta forum - här finns många "rävar" inom rasen så du kan nog ställa de flesta frågor och få svar.

Varmt välkommen!!
Ida - Arwen - Heros
http://www.hovawarts.se
Användarvisningsbild
Tiger

Återgå till Medlemspresentation