Jag heter Björn och bor i Göteborg med min sambo Pia och hoffetiken Vessla på ca 7 månader. Att jobba med hunden är nog mitt största intresse just nu, tja kanske det enda om jag ska vara ärlig. Jag jobbar mycket (för mycket) och laddar upp batterierna och kopplar av genom att träna och umgås med hunden tillsammans med Pia. När man som jag jobbar i den "hårda" IT-branchen är det skönt att kunna svänga om till den mjuka linjen vid träningen. Ja vi tränar nästan uteslutande klicker så det blir minst 5 minuters tänkande för 5 minuters träning, så tyvärr kan man inte koppla bort hjärnan helt. I mitt nuvarande projekt på jobbet arbetar vi enligt en så kallad Agil (lättrörlig) metod som är till för att hantera kontiuerliga förändringar (ja, kunden vet inte vad de vill ha och vet de det kommer de att ändra sig när de fått det...). Precis så är det att träna med hunden, TÄNK, PLANERA, TRÄNA, TÄNK IGEN. Korta cykler, byt väg när det inte går framåt, kasta bort det som inte fungerar, lyssna på all input du kan få och använd det som fungerar för dig, osv osv osv.
Jag tycker det är jättekul att träna men jag är fortfarande rookie, även om vi tävlade med förra hoffen och klarade något förstapris. Mest tränar jag på att träna, när den biten faller på plats räknar jag kallt med att allt annat kommer också
Sedan i höstas någon gång är jag också involverad i Hovawartklubben som webmaster.