MyDOG 2009

Ge varandra tips och råd angående hundutställning av våra vackra hovawart.

Re: MyDOG 2009

Inläggav Samineh tis 06 jan 2009, 21:06

Jag tycker att själva utställningen var trevlig och fina ringar. Utställlningen var i svenska mässan, i anslutning till Skandinavium. Men jag håller med, väldigt dyrt! Frågan är om det är värt det priset...
Användarvisningsbild
Samineh

Inläggav A.L ons 07 jan 2009, 17:43

För många vanliga besökare kan nog 100-120 kr uppfattas som hutlöst. Men samtidigt är det ett rätt dyrt evenemang och för att producenterna skall kunna täcka sina kostnader måste förstås ett visst belopp in (nollpunktsomsättning). Jag har inte studerat data men jag tror att det borde gå att räkna på det där. Dvs, hur skulle volymen besökare förändras om priset sänks. Det finns alltid en priselastictet.

Så kanske att det går att sänka priset, säg med en tio procent, och i utbyte locka fler besökare. Vilka exakta relationer det handlar om där känner jag inte till, men det finns alltså tekniker för att räkna ut det. Finns det måhända någon representant för eventet här som kan delge mig data så kan jag räkna på det?

MVH AL
A.L

Inläggav Samineh tor 08 jan 2009, 20:17

I vilket fall som helst hade det varit fler som ställt ut sina hundar för många man pratat med ställde inte pga priset och ofta har man ju folk med sig när man ställer hundar, familj och vänner som vill följa med. Jag hade ju inte gått in om inte jag hade hade haft vänner som ställde sina hundar. Själv glömde jag anmäla mig:P heheh...
Användarvisningsbild
Samineh

Föregående

Återgå till Hundutställning