Rasmontern

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Rasmontern

Inläggav John Örvill tis 10 nov 2009, 16:58

Hej på Er alla,
Jag har tyvärr en tråkig sak att förmedla. Vi står som 5:e reserv för en plats på rastorget på stora Sthlm. Jag har missat att skicka in ansökan i tid så troligtvis beror reservplatsen pga det. Chansen är tyvärr liten att vi får en monterplats. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag har har haft alldeles för mycket annat i huvudet under den här perioden och då har detta helt hamnat i glömska.

John Örvill
John Örvill

Re: Rasmontern

Inläggav gesu tis 10 nov 2009, 21:42

Det är olyckligt, men inte så mycket att göra åt, ibland kommer livet emellan!

Jag tänker då direkt på 2010 - Marias idé är utmärkt:
Jag tror att man ska ha en form av monterkommitte som bara har till uppgift att få ihop en bra och representativ monter utan att de som håller i den ska jobba ihjäl sig i sista minut!

och jag tänker mig erbjuda att hålla i detta. Alla goda krafter som nu anmälde viljan att hjälpa till ska vi samla och så alla andra som är intresserade att medverka på olika sätt, och så ska arbetet startas i god tid så att det är både kul och blir bra (för det är inte så kul när man inte har tillräckligt med tid för att göra ett bra jobb).
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Inläggav Bodil Åslund tor 12 nov 2009, 21:57

Det låter kanonbra Susanne.
Elliegårdens kennel http://www.elliegarden.se
Bodil Åslund

Inläggav Hoffetoffe fre 13 nov 2009, 07:24

Går det att boka monter för 2010 redan nu? Så vi får en bra plats och vet storleken redan i början av planeringen.
Hoffetoffe

Inläggav peter ons 18 nov 2009, 20:17

Hoppas nu bara inte styrelsen om det nu är huvud , eller blivande Östras ansvar missar detta erbjudande .
Borde även ligga i alla uppfödares intresse att det finns en bra monter .
Kanske några i området som är intresserade att sponsra ?
peter

Inläggav gesu ons 18 nov 2009, 21:09

peter skrev:Hoppas nu bara inte styrelsen om det nu är huvud , eller blivande Östras ansvar missar detta erbjudande .

Ifall du menar mitt erbjudande så kan jag avslöja att jag är Östras interimsstyrelses sekreterare, så de kommer inte att missa det! :mrgreen:

Jag vet inte hur tidigt man kan boka montern, men ska försöka ta reda på det!
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Inläggav gammas ons 18 nov 2009, 22:47

Eftersom rasmontern på Mässan dribblats bort mer eller mindre 4 år i rad( vi har stått på reservplats för en monter så många gånger!) så är det väl inte fel att vara ute ju tidigare desto bättre. Kanske också passa på att ta en extra stor monter.
Det enda som man måste göra är ju att publicera SKK material i tidningen under året så får man en monter. OM man beställer en i tid.
Maria :D
gammas

Inläggav Hoffetoffe tor 19 nov 2009, 06:29

Låter väldigt tråkigt att det inte funnits en rasmonter på så många år! Jag hjälper i a f gärna till i en utställningskommitté. Kan ju inte vara någon svårighet att "betala" för montern genom att ha info från SKK i tidningen, eller hur?
Hoffetoffe

Inläggav gesu tor 19 nov 2009, 07:51

Åtminstone 2008 fanns en rasmonter, då hade man väl trots reservplats kommit in och fått en monter.

Den 1 dec har "interims-Östra" nästa styrelsemöte och då ska vi nog prata om hur vi går vidare rent praktiskt. Vet inget om hur det skötts tidigare och kanske är det bara huvudstyrelsen som "får" anmäla montern, men Östra el en utställningskommitté kan ju ändå se till att det blir gjort i god tid innan, och att man sedan förbereder så att det blir snyggt, fint och skoj. :mrgreen:
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Inläggav Mindi tor 19 nov 2009, 08:31

2006 inspekterade då jag en hovawart rasmonter i Sthlm
Så visst att man kanske stått på reservplats flera gånger, men man verkar ju ha kommit med så då kanske man skall "räkna" med det i år med så man iaf är lite förberedd!

Tycker det låter himlans bra med en grupp som håller i detta. All lycka!

Ina
"Lek med livet annars leker livet med dig"
Mindi

Nästa

Återgå till Hoffesnack