Rasmonter?

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Rasmonter?

Inläggav Carin mån 02 nov 2009, 12:39

Är lite nyfiken på om någon vet om det kommer att vara någon rasmonter för hovawart på Hund 2009 i år? Har inte sett någon info om det på hovawartklubbens sida, men det kanske kommer. Rasmontern är ett toppensätt att sprida info om rasen, vet att det även har blivit ett populärt inslag på MyDog, kanske kommer klubben att ha en monter där också?
Carin

Re: Rasmonter?

Inläggav gesu tis 03 nov 2009, 07:37

Hej,
jo, interimsstyrelsen i Östra LO försöker få ihop folk till att bemanna rasmontern, så den som läser detta och har lust och tid att stå i montern några timmar lördag och/eller söndag är mycket välkommen att höra av sig, via PM kanske enklast. Om MyDog vet jag inget.

/Susanne
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Inläggav Hoffetoffe tis 03 nov 2009, 15:15

Det vore väl ett jättetillfälle att visa upp "våran" fantastiska ras. :D
Hoffetoffe

Inläggav Carin tis 03 nov 2009, 16:08

Det är det, och det är väldigt trevligt att bemanna montern :) .
Carin

Inläggav Bodil Åslund ons 04 nov 2009, 08:53

Ja, passa på att anmäla er nu. Jag + valpköpare har anmält oss frivilliga.
Är vi många så behöver man inte stå så långa pass.
Elliegårdens kennel http://www.elliegarden.se
Bodil Åslund

Inläggav Hoffetoffe ons 04 nov 2009, 13:27

Finns det informationsfoldrar och montermaterial att tillgå så att det går att göra en fin monter?

Jag har inte så mycket erfarenhet av just Hovawarten (mer än att alla jag träffat är fantastiska) och vet inte om jag är rätt person att stå i en monter och informera.
Hoffetoffe

Inläggav batwomen ons 04 nov 2009, 15:00

Hoffetoffe skrev:Finns det informationsfoldrar och montermaterial att tillgå så att det går att göra en fin monter?

Jag har inte så mycket erfarenhet av just Hovawarten (mer än att alla jag träffat är fantastiska) och vet inte om jag är rätt person att stå i en monter och informera.

Hoffetoffe !

Det är en viktig reflektion du gör här, superviktigt att vi gör vår ras rättvisa.. och att montern är välgjord och bra info.

Tack Hoffetoffe
batwomen

Inläggav gesu ons 04 nov 2009, 16:38

Hoffetoffe skrev:Finns det informationsfoldrar och montermaterial att tillgå så att det går att göra en fin monter?

Jag är väl kanske inte helt rätt person att svara, men jag vet att det finns montermaterial från förra året, är dock lite osäker hur mycket det omfattar, dvs om även infofoldrar finns.

Sedan ang vad/hur mycket man behöver kunna för att stå i montern - jag anser att det är bra/viktigt att det alltid finns en person i montern som kan väldigt mycket, men sedan tror jag att man kommer långt med ett vänligt bemötande av besökarna och den kunskap som man har som hoffeägare. Svåra frågor kan man då hänvisa till den mer kunniga i montern, men en del kan man säkert ta själv. Kanske kan några som läser här och varit med i en rasmonter tidigare berätta lite vad besökarna har för frågor? Hur djupa kunskaper behövs för att kunna göra en bra insats?
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Inläggav Hoffetoffe ons 04 nov 2009, 18:48

Ja, det gäller att vara ute i tid om man behöver ta fram material till montern. Orkar vi satsa på att ta hem priset för bästa rasmonter? ;) Vi måste ju satsa högt och vara nöjda med det vi presterar, eller hur. Det finns ju mycket att göra; att alla har likadana tröjor i montern med hovawartklubbens logo t ex. En snygg vepa som täcker hela bakre väggen... det finns mycket man kan göra. Att jag brinner för det här kanske beror på att jag är grafisk formgivare. Så är det något som kan utnyttjas så ställer jag givetvis upp med lite hjälp.
/Ingela
Hoffetoffe

Inläggav Tiger ons 04 nov 2009, 22:38

Visst är det viktigt att ha bra kunskaper..Men det beror ju på vem man står tillsammans med. Står du tex tillsammans med någon som haft rasen i många många år så är det nog inga som helst problem anser jag.

Hoffetoffe, om du är intresserad av att bygga montern och vara med så tycker nog de som är ansvariga för den att det är jättekul! Speciellt med dina specialkunskaper :)
Ida - Arwen - Heros
http://www.hovawarts.se
Användarvisningsbild
Tiger

Nästa

Återgå till Hoffesnack