Rasmonter?

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Re: Rasmonter?

Inläggav Hoffetoffe tor 05 nov 2009, 08:07

Jag hjälper gärna till med hoffemontern om så önskas. Vilka är det som är ansvariga?
Hoffetoffe

Inläggav gesu tor 05 nov 2009, 08:24

Hej,

nu var ni snabba, som jag skrev längre upp så kan alla som kan tänka sig att hjälpa till skicka PM till mig så kan vi fortsätta kontakten via telefon/mail/personligen. Ingela, hör av dig via PM och skicka t.ex. din e-post adress, självklart är det kul och mycket välkommet att du vill hjälpa till !!! :D :mrgreen:
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Inläggav Hoffetoffe tor 05 nov 2009, 13:28

gesu, PM är skickat till dig.
Hoffetoffe

Inläggav gammas tor 05 nov 2009, 22:51

Hovawartmontern ÄR oerhört viktig anser jag och många med mig. Det tråkiga är att budgeten är för låg jämnfört med andra rasers . Vi gjorde en informell gallup om detta när vi höll i montern för ett par år sedan.
Vi hade namnskyltar gjorda i förväg så att man som besökare genast visste vilka man skulle kontakta för info. Vi tryckte upp material på eget bevåg och försökte att ge så mycket information som det bara gick.
Något som är A och O är att montern innehåller klappvänliga och trevliga hundar. Som folk kan klappa och gosa med. Inga vilddjur!

Sedan behöver man hovawartsaker att sälja och det är det ju minst sagt tunnt med!

Jag personligen tycker att framförhållningen för montern de senaste 3 åren varit alldeles för kort. Man kan inte komma i november eller slutet av oktober och försöka att få ihop något bra.
Jag tror att man ska ha en form av monterkommitte som bara har till uppgift att få ihop en bra och representativ monter utan att de som håller i den ska jobba ihjäl sig i sista minut!
Och med en bra budget som ger utrymme för innovation och fantasi.
Möjlighet att köpa in kalendrar, tröjor,nyckelringar,pennor,handdukar, snygga dekaler.
Allt det som du hittar när du är utomlands men tyvärr inte i Sverige och definitivt inte på montern på Mässan.
Alltså måste ett samarbete till med Hoffeshopen.
Maria
gammas

Inläggav peter lör 07 nov 2009, 21:23

Då det är jag som är ansvarig för hoffeshoppen så bör jag svara på inlägget .
Leveranser av materia till Hoffeshoppen har inte fungerat som det var sagt när jag tog över, vi har nu bytt leverantör så förhoppningsvis skall det bli bättre .
Tyckte dock att vi borde ha en hoffe kalender att erbjuda så detta underlag har jag gjort klart i kväll . Lämnas till tryckeri på måndag .
Så förhoppningsvis har vi en kalender till försäljning i montern dessutom har jag en del material som kan säljas .
Är själv villig att åka upp och hjälpa till dessutom har jag en väldigt kelsjuk hane som älskar alla människor ,tiken för dock stanna hemma :)

Med förhoppningar att monter ansvarig kontaktar mig .
Peter
peter

Inläggav Tinka sön 08 nov 2009, 20:47

Heja Peter!
Vad kul att du erbjuder dig själv + hund. Men PM:a Gesu i detta forum, så ni får kontakt med varandra. Jag står gärna i montern, när jag inte visar hundar i ringen.
Hälsningar Tinka. :lol:
Användarvisningsbild
Tinka

Inläggav gesu mån 09 nov 2009, 11:22

Tinka skrev:Vad kul att du erbjuder dig själv + hund. Men PM:a Gesu i detta forum, så ni får kontakt med varandra.

:D Har redan pm:at Peter.

Tinka skrev:Jag står gärna i montern, när jag inte visar hundar i ringen.

Noterat :mrgreen:
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Föregående

Återgå till Hoffesnack