Hovawartklubben - kan vi gå vidare snart?

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Hovawartklubben - kan vi gå vidare snart?

Inläggav Tiger tis 22 apr 2008, 14:10

Jag blir så matt när jag nu går in på hovawartklubbens hemsida och ser att nuvarande ordföranden samt en medlem ur valberedningen skrivit ett brev resp. en reservation till det nya mötet som skall hållas i helgen. Kan detta aldrig sluta?
Det är inte speciellt roligt att rekomendera folk som är sugna på hovawart att gå in på klubbens hemsida där de bara läsa om intriger..inte om vår underbara ras.

Kan inte alla sluta tjafsa så går vi vidare och kämpar för rasen istället?!

Jag var själv med på mötet i södertälje och även om nya ordförande skriver att det var en demokratisk röstning blev det konstigheter pga att många tecknade medlemsskap på plats, även mitt under mötet. Det var sambos till medlemar som tecknade familjemedlemskap för att få rösta.
Jag tror att det var detta som gjorde att upproret drogs igång.. Många "ordinarie" medlemmar blev besvikna över detta - de kanske också skulle ha dragit med sin helt ovetande sambo och bett honom/henne rösta i något som de inte har en blekaste aning om.

På mötet i helgen hoppas jag att många "ordinarie" medlemar kommer och röstar på de personer de tror kan driva arbetet framåt med vår ras, oavsett vilken "sida" de kommer ifrån!!
Tiger

Re: Hovawartklubben - kan vi gå vidare snart?

Inläggav Mindi tis 22 apr 2008, 15:27

Hela den här grejen verkar gå överstyr...
Men jag håller faktiskt med om att det inte gick "rättvist" till. Sen om man skall kalla det en kupp, det e ju skit samma...
Jag anser inte att man skall kunna komma dit, bli medlem och få rösta.
Jag tycker man skall behöva ha tecknat medlemskap tidigare för att få rösträtt på årsmötet.
När då ordförande skriver att Ingrid spridit lögner tycker jag ordförande inte skall utelämna REN fakta i sitt brev. Det är ju då var och en får ta egen ställning till vad man själv tycker är rätt.

Är det lögn att man gjort detta "uppror" för att egenvinning stod högt upp på listan tidigare när några av de nu invalda var invalda tidigare??
Sanning lr Bull Shit??

Självklart kan inte alla alltid bli nöjda. Efter helgen får vi väll se hur det ser ut. Folk på "ordförarens sida" som kallat detta på sandlåde nivå kanske själva hoppar ner i sandlådan och gräver djupare... Någonstans finns slutet. En mix av allt vore väll det "bästa"!

Tröttsamt!

Sen undrar jag en till sak.. När då de skriver att nya styrelsen har tagit tag i sitt jobb m.m.
Varför har man inte fått se några protokoll från månadsmötena??
"Lek med livet annars leker livet med dig"
Mindi

Inläggav gammas tis 22 apr 2008, 18:09

Jag blev helt chockad när jag såg inläggetpå hovawartklubbens hemsida. Va fan!
Det säger väl sig själv att man INTE får använda Hoffeklubbens hemsida för sådana här inlägg.
Jag hoppas att det blir en anmälan till disciplinnämnden på SKK. Klarare fall av förtal har jag aldrig sett.
Nu är saken verkligen dragen till sandlåde nivå. Jag hoppas och ber att alla som kan kommer på mötet och röstar för så här får det inte och skall det inte gå till.
Fy skäms på den "nya ordföranden"! :evil: Och den i valberedningen som också skrivit ett inlägg. :twisted:
gammas

Inläggav Eva tis 22 apr 2008, 18:31

Hur är det möjligt att någon godkänt att personliga tankar och åsikter om andra i klubben publiceras på Hoffeklubbens hemsida! Det är bara pinsamt!
En hemsida för en rasklubb borde väl rimligtvis hålla sig till fakta om vår ras och förening, och inte sån här smörja?!
Eva

Inläggav Bodil Åslund tis 22 apr 2008, 18:38

Jag skrev ett lååångt inlägg men det bara försvann. För se om jag orkar skriva ett nytt i morgon
Bodil Åslund

Inläggav Webmaster tis 22 apr 2008, 22:58

Jag skulle vilja veta vad revisorerna säger om detta förfarande? Jag vet att en av revisorerna hade det största förtroendet för ordföranden Maria Dahlberg. Undrar om han har det efter detta personliga brev till alla intressenter.

Jag vet att sittandes webmastern har lämnat sin plats till förfogande p g a ovanstående agerande ifrån ordföranden.

Pinsamt! och hur i all världen kan Maria och Cicci tro att man efter detta kan ha förtroende för dem i ett styrelse arbete. Nu visar de klart och tydligt att de INTE kan hålla isär vad de tycker privat och vad som är i hovawartklubbens intresse.

Den som inte själv kan ta sig till Jönköping och bor på vägen mellan Västerås och Jönköping är välkommen att lifta ned med mig. Jag har 3 st platser, och lider det får jag slänga in extra baksätet så får 3 till plats.

/Patrik
Webmaster
Webbplatsadministratör

Inläggav Webmaster tis 22 apr 2008, 23:00

Mindi skrev:Sen undrar jag en till sak.. När då de skriver att nya styrelsen har tagit tag i sitt jobb m.m.
Varför har man inte fått se några protokoll från månadsmötena??

Protokoll kan inte läggas ut förrän de är justerade av justeringsmännen. Man skulle gärna vilja veta vem/vilka som varit justeringsmän och "slackar efter".

/Patrik
Webmaster
Webbplatsadministratör

Inläggav John Örvill ons 23 apr 2008, 05:44

Praxis är följande arbetsordning.
Sekreterare skriver protokollet skickar till Ordförande för påskrift sedan vidare till Justeringsman.

John
John Örvill

Inläggav Bodil Åslund ons 23 apr 2008, 08:07

Ang Maria Dahlbergs brev på hemsidan så är det beklagligt att en ordförande kan agera på detta vis. Det är en gammal praxis inom föreningen att man inte ska använda föreningens kanaler för egen vinning, vilket är gjort i detta fallet. Att dessutom förtala en enskild medlem/ uppfödare på detta sätt är rent skamligt. Dessutom innehåller det en rad felaktigheter. Det var inte enbart ordförande- och sekreterarposterna man ville byta ut. På alla valbara platser (totalt 6) försökte man få in "eget folk". Nu klarade sig Torsten kvar tack vare lotten och Rune med ett par rösters övervikt.
Det har varit stort manfall i kommittéer. Hela hälsokommittén har hoppat av, hela tävlingskommittén har hoppat av. Webmastern har avgått med omedelbar verkan pga han inte ville lägga ut detta brev utan styrelsebeslut.

Det jag tror folk har reagerat på och gjort att de skrivit på uppropet är att det har fungerat väldigt bra i föreningen de senaste åren. Arbetsklimatet inom styrelsen har varit bra och man har äntligen fått arbetsro. Det fanns liksom ingen anledning till kupp. För en kupp var det oavsett vad vad hon skriver i sitt brev. När man har raggat ihop ett gäng och dessutom flera av dem löser medlemsskap på plats så får man nog betrakta det som kuppartat. :?

Sedan finns även ett brev där en medlem i valberedningen har reserverat sig mot valberedningens förslag.
Det innehåller också en mängd felaktigheter. Inför denna speciella situation som uppstått så har valberedningen haft endast 1 vecka på sig att ta fram förslag på en ny styrelse. Vi hade möte på måndagen där vi resonerade lite allmänt om namn osv. Ett nytt möte bestämdes till torsdagen. Fram till dess hade alla i valberedningen tid på sig att ta fram förslag på namn. Denna person hade inga egna förslag men däremot åsikter om ALLA de föreslagna namnen (en var farlig, några för gamla, INGEN hade varken kompetens eller bredd osv). Vi var överens om att man nu har tid på sig till nästa ordinarie årsmöte att göra ett grundligt jobb i valberedningen. Vi var också överens om att sammankallande skulle skicka förslaget till sekreteraren nästa dag. Den informationen gick även ut via mail till alla i valberedningen då den skickades.

Det är beklagligt att det har blivit så här i hoffeklubben. Jag hoppas att alla som har en åsikt i frågan och vill rösta för en förening med gott arbetsklimat verkligen kommer till Jönköping på söndag. ;)
Bodil Åslund

Inläggav Långstrump tor 24 apr 2008, 11:40

Tiger: Var går tidsgränsen för att vara "ordinarie" medlem enligt dig? Ska man varit medlem i flera år, några månader, några veckor eller dagar innan mötet?
Långstrump

Nästa

Återgå till Hoffesnack