Hovawartklubben - kan vi gå vidare snart?

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Re: Hovawartklubben - kan vi gå vidare snart?

Inläggav Webmaster tor 24 apr 2008, 11:58

Det var ju så tydligt varför vissa löste medlemskap. Hade de inte gjort det tror jag nog det blivit lite andra resultat till styrelsen. Från början var det väl bara 41 st, eller liknande, som hade rösträtt. Vips efter en hel del ståhej så fanns det helt plötsligt 48 st röstberättigade.

/Patrik
vill du ha möjligheten att jobba hemifrån?
Twitter
Användarvisningsbild
Webmaster
Webbplatsadministratör

Inläggav Mindi tor 24 apr 2008, 12:12

Långstrump skrev:Tiger: Var går tidsgränsen för att vara "ordinarie" medlem enligt dig? Ska man varit medlem i flera år, några månader, några veckor eller dagar innan mötet?

Nu behöver vi ju inte löjla oss!
Poängen var ju att det inte är speciellt rätt att komma på plats och efter dispyter bli medlem för att kunna rösta som sin sambo?!

Eller hur!!
"Lek med livet annars leker livet med dig"
Mindi

Inläggav Åsa-Teres tor 24 apr 2008, 17:05

Alltså, vad är det här???
Ett gäng vuxna människor som håller på och tramsar?!
Senaste kommentaren/frågan innan mig här i denna tråd känns endast som ett barnsligt försök att hålla liv i detta bråk som inte gynnar någon. (alltså den från "Långstrump")

Jag trodde rasklubben var till för oss "vanliga" hovawartägare lika mycket som för alla styrelseledamoter och alla ni andra som är inblandade i den här konflikten. Jag har god lust att gå ur, inbetalningskortet för nästa års medlemsskap kom igår och jag vet inte om jag vill fortsätta vara med i en sån här oseriös klubb.
Lägg ner tjafset, ta hjälp utifrån, det här är bara ett otroligt dumt sätt att slösa energi på!

Och för mig och andra som inte är direkt inblandade ter det sig så himla urbota dumt och onödigt.
Jag förstår inte ens vad ni bråkar om. Folk från alla sidor uppmanar mig att åka på söndag och rösta och visa mitt stöd för olika saker. Hur då? Vad handlar det här om egentligen?
Är det personlig prestige? Är det gammalt groll? Kan någon neutral person vara så vänlig och förklara?

Håller någon med?
Är det så här i många rasklubbar?
Användarvisningsbild
Åsa-Teres

Inläggav Tiger tor 24 apr 2008, 18:58

Jag kan förstå de nya medlemarna som blir förvirrade över detta tjafset...det är det jag menar med att vi får vidare. Jag hoppas att mötet på söndag reder ut allt!

Föreningen fungerade väldigt bra fram tills årsmötet. Visst vi hade inte alltid samma åsiker på mötena men fick bra input och kunde nästan alltid komma till bra lösningar.
Jag vill se en hovawartklubb som arbetar för rasen och inte för den enskilde personen.

Långstrump..ja, jag orkar inte ens svara på din fråga. :)
Ida - Arwen - Heros
http://www.hovawarts.se
Användarvisningsbild
Tiger

Inläggav Webmaster fre 25 apr 2008, 16:17

Ett "hålla-med-inlägg" till Tiger.

/Patrik
Twitter
Användarvisningsbild
Webmaster
Webbplatsadministratör

Inläggav Webmaster tor 01 maj 2008, 10:44

Tråden låst.

/Patrik
Twitter
Användarvisningsbild
Webmaster
Webbplatsadministratör

Föregående

Återgå till Hoffesnack