Hösthälsning

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Hösthälsning

Inläggav gesu fre 02 okt 2009, 13:53

Hej,

Bilbo och jag vill hälsa alla en supertrevlig höst med tävling, träning och långa härliga promenader i färgglada höstskogar!!
Bild

Susanne med sötnosen Bilbo
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Re: Hösthälsning

Inläggav Mindi fre 02 okt 2009, 17:56

:D Sötnosen
"Lek med livet annars leker livet med dig"
Mindi

Inläggav Tinka lör 03 okt 2009, 10:05

Vilken HÄRLIG BILD på BILBO! Den gör en glad. :D
Ha en skön höst själv Susanne. Nu satsar jag på Lydnad, under vintern. Du går Tjänstehundskurs, eller hur?
Användarvisningsbild
Tinka

Inläggav gesu lör 03 okt 2009, 10:32

Tinka skrev: Nu satsar jag på Lydnad, under vintern. Du går Tjänstehundskurs, eller hur?

Jo, vi går räddningshundskurs - superspännande! Vi hade ju tränat en del spår, så först var det lite nytt för Bilbo att söka med hög nos, men nu har polletten trillat ner. Det är främst vindmarkeringar vi tränar så här i början, men jag har också börjat med att träna in skall som markeringssätt. Det är härligt att se när han går upp i vinden för att få en pust som kan hjälpa honom att hitta figgen - inte alltid det fungerar, men han börjar förstå :D .

Sedan har vi ju tränat mycket tävlingslydnad innan och är egentligen redo (enl tränaren Lotta Linusson) att tävla - men jag vågar inte ... Han kan momenten, men motivationen kan vara både hög och låg, det är mest det som avskräckar mig, att det blir en tråkig upplevelse för honom och att jag som nybörjare gör fel (under tävlingen) som gör det än tråkigare för honom. Typ.

/Susanne
Susanne med Bilbo
Användarvisningsbild
gesu

Inläggav Carin sön 04 okt 2009, 20:13

Vilken härlig bild! :D
Carin

Återgå till Hoffesnack