HAR NI DÖTT! ELLER?

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

HAR NI DÖTT! ELLER?

Inläggav Tinka ons 17 feb 2010, 16:13

Var är alla glada Hoffeälskare på Hoffeforum? INTE!
Har ni tröttnat på detta forum? Eller har vi inget att diskutera längre?
Jag har en massa frågor:
Har ni frysit fast i snöhögarna?
ÅRSMÖTET, vilka ska dit?
Mässan i Påsk, dags att anmäla!
När planerar ni första tävlings-starten i år?
Kom igen nu! Gott folk. Diskutera!
Användarvisningsbild
Tinka

Re: HAR NI DÖTT! ELLER?

Inläggav Hoffetoffe tor 18 feb 2010, 08:31

JA, jag är fastfrusen! Skämt å sido så är det inte lika lätt att träna nu som när det är barmark. Vad är det för utställning i Påsk? Var någonstans hittar man utställningar (både inofficiella och officiella)?

Tävla????!!!! Jag får vara glad om vi är färdiga med Lk1 till Luciacupen i december 2010... :roll:
Hoffetoffe

Inläggav wtgtexas tor 18 feb 2010, 11:31

Ja man skulle kunna tro det iaf :D
Själv har jag haft alldeles för mycket bollar i luften, mycket i skolan, mycket med instruktörsutbildning och andra saker..
Var ute idag och tränade lydnad med vovvarna och alla 3 tyckte att livet var underbart, dom skulle helst göra det jämt!
Har anmält Callie till appell spår nu i vår,
ska anmäla till lilla sthlm idag också! Vet bara inte vilka utav de 3 som ska få äran, det lutar åt de 2 yngsta som behöver lite utställningsträning också!
Jobbar tyvärr när det är årsmöte så jag kan inte gå.. :(
Martin kör på med bevakningsutbildningen med Sarek och det går superbra, en otrolig aktivitet i den hunden och en kampglädje och bett så det heter duga i både callie och sarek, ska bli kul att göra korningen i höst med dom!! :mrgreen:
Användarvisningsbild
wtgtexas

Inläggav Tinka tor 18 feb 2010, 14:04

Här är en som har tinat upp i alla fall. Måste anmäla Annika också till Appellen. Nu blev jag inspirerad.....Tack! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Tinka

Inläggav Gaia tor 18 feb 2010, 21:14

Hehe.. Vi är alla insnöade! ;)

Eller är det faktiskt så att alla Hoffemänniskor är just ute och tränar och inte riktigt har tid att sitta vid datorn!? ;) Jag önskar att det vore så, men jag har säkert fel, vore inte första gången!

Men men, här nere i Blekinge har det blivit en del träning för vår del i alla fall. Lite lydnadsträning i Ridhus och ett och annat uppletande har vi försökt med... (Med betoning på försökt)!

Det som gör mig lite galen är att det inte går och spåra, inte med Gaia i alla fall! Hon spårar tyvärr med ögonen så fort det finns spår på marken! :( Undra hur man ska hinna få upp någon spårkondition i vår..!? :shock:
Användarvisningsbild
Gaia

Inläggav gammas lör 20 feb 2010, 22:25

Hej,
Jag tror inte att folk har dött men... Jag tror att facebook har tagit över mycket diskuterande som förr ägde rum här.... Men det är bara en tanke. Vad tror ni?
Själva har vi inköpt nomeselar och expanderlinor och är ute och tränar så att hundarna ska få mer ryggmuskler och lära sig att jobba kroppen på ett annat sätt. Pingla drar och Blaze undrar vad farao det var som hände?
Maria
gammas

Inläggav Åsa-Teres tis 23 feb 2010, 20:29

Inte dött men vi har nästan frusit inne denna vinter, hundarna kan inte vara ute så länge innan de börjar få ont i tassarna. Men de verkar själva förstå att det är lika bra att rejsa av sig så fort vi kommer ut, de far omkring som tokiga i 10 min, sen uträttas det behov, sen vänder de självmant hemåt igen.

Det blir många korta promenader istället för långisarna.

Vi skulle ha börjat fortsättningstävlingskurs i början på februari, men kursen skjuts upp hela tiden p.g.a. kylan.

Så det blir mest köksträning och inne-lekar. Bl.a har vi tränat järnet på att gå upp för trappan baklänges, vilken kontroll de börjar få över bakdelarna!

Och min stora kille Flax fyllde fyra år i fredags, får se om det stämmer att han blivit vuxen nu. Vi blev varnade när vi köpte honom, de första fyra åren skulle vi få ett helvete - sen skulle vi ha en bra hund! :) Fast så fasligt besvärlig har han inte varit.

/Åsa-Teres
Användarvisningsbild
Åsa-Teres

Inläggav woava ons 17 mar 2010, 02:25

Tinka skrev:Var är alla glada Hoffeälskare på Hoffeforum? INTE!
Har ni tröttnat på detta forum? Eller har vi inget att diskutera längre?
Jag har en massa frågor:
Har ni frysit fast i snöhögarna?
ÅRSMÖTET, vilka ska dit?
Mässan i Påsk, dags att anmäla!
När planerar ni första tävlings-starten i år?
Kom igen nu! Gott folk. Diskutera!

Fôr första gângen en vinter i Sverige - vi bor normalt i Frankrike - sâ har det verkligen dykt upp frâgor om hur man har hund när det är snö.

Jo, fôr Adas blev det en liten privatkurs i drag. Där löstes frâgan. Vi har haft ganska roligt i backarna...alla andra ocksâ som sett oss dâr...

Värre är det att öva Pepitas franska "sök" i snön. Tills vidare fâr det bli övningar med apporterna, hennes svaga sida. Hon ska tävla i maj i Blois i Frankrike, sâ det känns som man skulle gilla att snön fôrsvann illa kvickt...
woava

Inläggav beast ons 31 mar 2010, 20:43

Det är stilla arbetande och aktiva ..
kanske folk här är bara gjort en del grejer ..
tack för att vara vänlig till alla, inspirerar dig oss för att vara aktiv i detta forum.
och i den punkten folk här kommer att vara aktiv som du .. ;) 8-)
beast

Återgå till Hoffesnack