Flytta till Stockholm

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Flytta till Stockholm

Inläggav Ida tis 02 mar 2010, 17:42

Detta har väl kanske inte så jättemycket med hoffar att göra, men jag tror väl att det finns en hel del Stockholmare här på forumet.

Det är nämligen så att vi kommer flytta till storstan nu i maj. Jag har börjat titta lite smått på brukshundklubbar och andra hundverksamheter i och runt stan.

Jag är så gott som nybörjare när det gäller Stockholm, så jag kan inget om områden och avstånd och sånt.. :)
Vi kommer eventuellt få boende i Midsommarkransen. Annars har vi ett boende fixat för en kortare period på Östermalm, men eftersom vi letar boende för en längre tid, lutar det mer åt Midsommarkransen.

Finns det någon bra brukshundklubb eller annan hundverksamhet i närheten av Midsommarkransen? Eller som inte är så svår att ta sig till med buss eller tunnelbana?

Jag vill veta massa om hur det är att ha hund i Stockholm!
Så Stockholmare, bomba mig med info om stan och sånt som kan vara bra att känna till som hundägare i stan! :)
Användarvisningsbild
Ida

Re: Flytta till Stockholm

Inläggav Carin ons 03 mar 2010, 14:36

Nu bor jag inte i stan utan söder om Sthlm, men de klubbar som finns närmast och som går att ta sig till utan egen bil är nog Botkyrka eller Sthlm Södra.

Om du hamnar på Östermalm så är Gärdet en intressant upplevelse, massor av lösa hundar som umgås och det fungerar förvånandsvärt bra i de flesta fall.
Carin

Återgå till Hoffesnack