Brukshundklubbar

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Brukshundklubbar

Inläggav Hoffa-kaas Alva fre 13 feb 2009, 08:12

Hej!

Iom att jag är en ivrig amatör så har jag engagerat mig väldigt i min lokala brukshundklubb då jag och flera med mig inte riktigt var nöjda med varken kursutbud eller annat.
Nu känns det iaf som att det är på rätt väg igen.

Men jag har fått känslan att många klubbar runt om i landet har svikande medlemsantal?Stämmer detta på er klubb?
Vad kan orsakerna vara i så fall?

Detta kanske är fel forum att ta det i men jag klurar på hur vi ska dra till oss flera medlemmar och behålla de vi har i dessa tider.Så jag tänkte ta er kunniga, kreativa människor till hjälp;-)

Nu ska vi leta reda på en duktig instruktör, ha en helgkurs mm.Kan jag få några tips? Både inom bruks och lydnad och gärna en inriktning med problembeteende.
Detta kan ju bli ett dragplåster för många.

Svara gärna i tråden eller skicka ett PM till mig.
Skulle bli jättetacksam!
Visa respekt & ödmjukhet, då kommer man långt!
Hoffa-kaas Alva

Re: Brukshundklubbar

Inläggav Hoffa-kaas Alva mån 16 feb 2009, 08:06

Tack för alla svar! ( via PM ) .
Ska absolut kolla upp de namn jag fått.

MVH Pia
Hoffa-kaas Alva

Inläggav Webmaster ons 18 feb 2009, 14:04

Skulle vara kul att se vad/vilka tips du fått, speciellt för andra som hittar denna tråd och har samma frågeställning.

/Patrik Berggren
NY BLOGG! Patrik Berggren?
Följ Patrik Berggren på Twitter.
Användarvisningsbild
Webmaster
Webbplatsadministratör

Inläggav Hoffa-kaas Alva tor 19 feb 2009, 07:37

Hej Patrik och alla andra!

Jag fick ett återkommande namn...Benny Steén.

Vi har beslutat att ha två träningshelger en med lydnadlydnad ;) o ch en med brukslydnad. Vad jag förstår så är Benny duktig inom båda grenarna.

Vad gäller problemet med avvikande medlemmar verkar det tydligen inte vara något problem utom i Småland iom att det ej togs upp i de svar jag fått! :|

Tips!