Att se fram emot saker!

Här kan vi diskutera lite allmänt löst med varandra och lära känna varandra ännu bättre

Att se fram emot saker!

Inläggav gammas mån 13 jul 2009, 05:11

Jag ser tex. fram emot AnnKristins och mitt läger. Massor av trevligt "gammalt" folk anmälda men även en hel del nya bekantskaper. Vi har 5 dagar i år. Vem vet vi kanske har tagit oss vatten över huvudet?
Vi är ett steg på väg emot AnnKristins vision, en hel lägervecka!
Vi får väl se hur det känns efter helgen.
Kul ska det bli.
Ett eventuellt Tervakoski besök ska det försökas att ordnas med, helt apropå. Kanske en sväng till Norge för deras special också. Ett bra tillfälle att lära sig mer om rasen genom att se hundar ifrån flera länder och många samtidigt.
Det ska nog bli en riktigt bra sommar i år igen.
Maria
gammas

Re: Att se fram emot saker!

Inläggav Mindi mån 13 jul 2009, 08:16

När är Tervakoski och när är Norges ras special?

Ina
"Lek med livet annars leker livet med dig"
Mindi

Inläggav Bodil Åslund mån 13 jul 2009, 08:50

Jag ser fram emot årets läger i slutat av augusti. Och den kommande valpkullen i samma veva. Hoppas inte det blir krock bara.
Jag ser också fram emot SKK i Svenstavik då Viska ska ställas. Samt att Australisk terrierklubb har rasspecial samma dag. Då ska jag träffa några valpköpare.
Jag ser också fram emot att få besked om att Samuels kommande valp har blivit född, Japansk spets.
Jag ser fram emot att få in massor av resultat som mina duktiga valpköpare och deras hundar har presterat.
Är inte livet härligt när man har så mycket att se fram emot? :D
Elliegårdens kennel http://www.elliegarden.se
Bodil Åslund

Inläggav Kath mån 13 jul 2009, 09:26

Tervakoski hoffe utställning för i år är söndagen den 26.7. På lördag den 25.7 är det lydnadstävling för enbart hovawart.

http://www.suomenhovawart.fi/uudet/

Välkomna!
Kath

Inläggav Mindi mån 13 jul 2009, 19:13

Jag ser fram imot all träning gällande stimulus kontroll(CANIS) vi har i läxa till första helgen i oktober.
Jag ser fram imot att förhoppningsvis kunna starta i spår i höst.
Jag ser fram imot semester med sambon och jag ser fram imot semestern på Öland med sambon och vänner.

Livet e behagligt och givande :D

Ina&Mindi
"Lek med livet annars leker livet med dig"
Mindi

Inläggav Åsa-Teres mån 13 jul 2009, 21:42

Jag ser fram emot att få massor med hjälp och framförallt inspiration på Chefkas och Anzienhends läger sommarchanzen som börjar i övermorgon. Fem dagar att bara ägna åt mina fina, duktiga hundar! Sen ser jag fram emot (med en skräckblandad förtjusning) tävlingsdebuten i lkl 1 den 26:e september på hemmaklubben.

/Åsa-Teres
Användarvisningsbild
Åsa-Teres

Inläggav jet mån 13 jul 2009, 22:32

Vilken trevlig tråd & vad mycke spännande ni ska ha för er! :D
Skulle såååå gärna åka till Tervakoski & kika, men det får bli ett annat år...
Maria & AnnKristin får LYCKA TILL med sitt "storläger", deltagarna kommer säkert att ha 5 riktigt inspirerande dagar!!!

Jag ser fram emot...
...läger ons-sön denna vecka då ska jag träna sök i 4 dagar & träffa en massa trevligt folk!
...schäferspektaklets MT
...Östersundsresa v 30
...sökkurs för "Canis-Morten" i Östersund där jag ska gå som åhörare & samla på mej idéer
...Elliegårdens kennelläger som jag tänkte försöka ta mej till
...höstens tävlingar!

Ha en fin fortsättning på sommaren!

anna
Användarvisningsbild
jet

Inläggav Carin ons 15 jul 2009, 09:08

Norska rasspecialen hålls numera i Gol, tidigare hölls den i Morokulien, alltså precis på gränsen. Nu blir det väldigt mkt längre för oss svenskar...

http://hovawart.no/ I år hålls den sista helgen i augusti.
Carin

Inläggav gammas ons 22 jul 2009, 01:11

Nu har lägret varit och det var precis som jag och AnnKristin önskat fast lite bättre.

Nu ser jag fram emot att få debutera med min älskade Gnutten på utställning i Södertälje,veteranklass har hon fyllt. Ska bli skoj.

Sedan ser jag fram emot IHF utställningen och VM för hovawart i Holland i september i år. Först var vi 2 sedan 4 och nu är vi 5 som ska åka. Få se hur vi gör med antal bilar.Plus ett par hundar förstås.
Maria
gammas

Inläggav batwomen ons 22 jul 2009, 10:18

Tervakoski blev utbytt i brådrasket mot IHF utställningen och VM för hovawart i Holland i september. Det ser jag fram emot.

Jag ser även fram emot att komma med på någon lägretävling som jag anmält till och just nu ser jag fram emot att åka till klubben klockan två och träna hund.....
batwomen

Nästa

Återgå till Hoffesnack