Hehe... jag var såååå nervös när vi skulle filma det där klippet!

Trodde jag skulle avlida där stående, men hon gjorde ett bra jobb och klippte ihop det väl! Men det känns lite konstigt att se sig själv på nyhetsmorgon..!
Men men, väl nere på Rosenholm börjades det ju redan på fredagen med veterinärbesiktning och invigningsceremoni. Då alla ekipagen (både räddning och försvarsmaktshundar) skulle marschera gemensamt upp till slottet. Sen var det kamratfest och lottning på kvällen.
Lördagen för min del började med lydnad. Den gick väl okey, vi hade roligt i alla fall!

Men jag hade förväntat mig bättre...
Sen var det patrullering som gällde; det gick bra, Gaia markerade både ljud och vind.. Men mattes taktik och tidsplanering var väl inte det bästa; därav poängnerdragen!

Men Gaia skötte sin del finfint!
Söndagen gick tyvärr inte alls...! Vet inte riktigt vad som hände med jag antar att vi båda två var helt slut!

Vi började morgongen med uppletande som vi nollade.. Jag var nog inte så tydlig i vad jag ville för hon verkade inte alls förstå vad det jag var vi gjorde - endast ett föremål.
Hehe.. sen var det dags för det vi är bäst på!

Spår!!!
Tyvärr så gick det käpprätt åt skogen..! Brydde sig inte så mycket om spårövergången = nolla... stillasittande 10, och taktiken 6... Men men väl på spåret gick det inte heller så bra! En jäkla terräng och Gaia orkade helt inte klara ut det! Vi hittade metallapporten (nr:3) och var på väg mot slutet när tävlingsledaren ringde och sa att tiden var slut och det var dags att börja leta sig hem!
Så söndagen blev ett stort nederlag för oss, jag vet att hon kan detta! Men samtidigt har jag förståelse för att allt var ju en helt ny upplevelse för Gaia, bo ensamma i en stuga men hur många hundar som helst omkring sig... Nervös matte och en massa militärer överallt!!!

Nu ska vi vila ett tag så får vi se när vi tar nya krafter och vad vi satsar på då..!