Planer för 2010

Här diskuterar vi bruksarbetet, brukslydnad och tävlingslydnad, ger varandra träningstips och råd

Re: Planer för 2010

Inläggav gammas lör 20 feb 2010, 22:37

Alla är så aktiva men våra planer lite löst är, ett MH för E-kullen + lite löshästar som missat åren innan.
Korning för B:na.
Sommarchanzen-2010 med AnnKristin i Juli,hoppas att vi får ännu fler deltagare än förra året och då var vi närmare 30.
Tervakoski ska vi också till.
Korning för C-kullen i höst.
Hd-röntgen för D och E-kullen under året.
En sista kull på Vilma ska det också hinnas med under våren-sommaren.

Vi ska kursa lite för Lotta också med Blaze och Pingla, det ser jag verkligen fram emot.
Jobbar ju så knökigt så det kan bli i form av privatlektioner men det är ju inte så dumt det heller.
Lite utställningar,kennelträffar,slutföra valpkursen för F:en och starta upp en ny för Vilmas valpar när de nått en lämplig ålder.
Ställa ut lite och debutera med lilla Pingla också...
Sedan måste jag ju jobba också, när jag nu ska hinna med detta.
Övervaka ett par valpningar Engelsk setter och Ulmas som jag ser fram emot oerhört.
Lite av årets planer,blev ju ganska mycket ser jag nu!
Maria ;)
gammas

Inläggav gullbritt sön 21 feb 2010, 18:42

Planer och planer!! I
går hade jag planen att vi skulle fixa ett första pris i LKII. Det visade sig att Disa inte hade samma plan :( !! Okoncentrerad, vinglig, saktfärdig är bara några av de beskrivande orden jag kan ge på den föreställningen. Skyller på vintern, för lite träning, efterlöpig och möjligen kan det väl vara nån typ av sen utveckling som inträffar i 3-årsåldern kanske??

Men.... vi får väl komma igen. Det jag planerar är att fixa LKII och att vi blir uppflyttade till lägre spår - vi får väl se vad Disa har för planer!!
GullBritt
Användarvisningsbild
gullbritt

Inläggav Tinka tis 13 apr 2010, 20:00

Jag har blivit tvungen att ändra planerna, eftersom min lovande unga hund, ARGA ANNIKA dog. Men hur som helst. Snart har jag nog repat mig och kommer igång igen.
Årets planer som är avklarade är:
Röntgen för B-kullen.
MH för B-kullen.
KORNING för Ö-kullen.
Och ÄVENTYR har fått sitt 1:a pris i Lkl 2!
Nu återstår att tävla i Högre klass spår med honom, och träna in 3:an.
Hittills har spårtävlingarna blivit inställda pga snö.......
Nu är det bara motivationen som saknas.
Sedan ska vi ha LINTROLLSLÄGER i augusti och åka på RM i september.
Användarvisningsbild
Tinka

Föregående

Återgå till Bruks & Lydnad