Vissa behövde mera hjälp än andra men det gick bra för de flesta. Nu är man verkligen jättesugen på att gå ut och tävla!! Bara magen som är i vägen
Heros gick kanon och han hajjade direkt att han skulle ta fasta rullen och tog den utan hjälp. Han sprang ut till figgarna och tog rullen direkt! Han gick ut på djupet på tomslagen och gick som en dröm! Få se om jag kan få iväg John att tävla med Heros innan sommaren..
Arwen gick också kanon men ville efter några gånger inte ta fasta rullen i munnen?! Jag trodde först att hon inte riktigt förstått att hon skulle ta fasta rullen och helt glömt bort vad hon skulle göra men det visade sig att hon inte tycke om materialet..det blev för halt och slemmigt helt enkelt.
Sista omgången körde jag med lösa rullar igen och då gick hon precis som "vanligt" - hon hittade figgarna kom med rullarna och hade dessutom klockrena tomslag!
Jag kan verkligen rekommendera alla som är sugna på att träna sök och har möjligheten att göra det att prova. Hundarna älskar det och det är så roligt att se dem arbeta så självständigt!!