Årets kurser!

Här diskuterar vi bruksarbetet, brukslydnad och tävlingslydnad, ger varandra träningstips och råd

Årets kurser!

Inläggav Samineh tor 12 mar 2009, 20:56

Vore roligt att höra om det väntas några kurser för era hoffar, och i så fall vilka?
Kan ge varandra inspiration om nya spännande kurser=)

Jag själv har gått en klickerkurs med Afera iår och nästa vecka börjar vi på kursen om tävlingslydnad. Och i april startar vi en spårkurs=) Känns som om det är fullt upp just nu men det är riktigt kul med=) Många kvällar och helger som blir uppbokade ett tag framöver, men vad gör man inte för sina kära hoffar=)

Funderar på vad man ska ge sig på efter detta? Tänkte att man kan ge varandra tips och ideér=)

Mvh Samineh & Afera :D
Användarvisningsbild
Samineh

Re: Årets kurser!

Inläggav Hoffa-kaas Alva fre 13 mar 2009, 09:45

Hej!

Vad du är duktig med Afera. Kul att du har så många planer med henne Samineh.

Jag kommer att gå spårintroduktionen i April på Ljungby Brukshundklubb. Det ska bli kul.
Vad gäller tävlingslydnaden får jag så mycket privat hjälp av instruktörerna på klubben så de tyckte inte jag behövde gå kursen. Vi ska debutera i Lydnadsklass 1 i Maj är tanken vilket ska bli sååå kul. Det är finslipning på momenten nu, kom ju upp i 158 poäng på träningstävlingen så snart är vi där hoppas jag.
Har i dagarna börjat introducera henne i uppletande och hon verkligen ÄLSKAR det! Kunde man inte tro för några månader sen då hon inte hade något föremålsintresse what so ever.

Är så stolt över min lilla flicka som jag t om får dämpa i kampen numera. Börjat ändra belöningsstrategi och tar succesivt bort godiset och ersätter med lek/kamp.
Så ser vår vår ut. Kommer säkert visa oss på en och annan utställning med ;)

MVH Pia
Visa respekt & ödmjukhet, då kommer man långt!
Hoffa-kaas Alva

Inläggav Webmaster fre 13 mar 2009, 23:09

Tyvärr, inga kurser alls inplanerade.

Ska dock på seminarium om Shaping & Trix den 17 mars (vilket är snart).

/Patrik Berggren

PS .. vi syns väl den 21/3 ..
NY BLOGG! Patrik Berggren?
Följ Patrik Berggren på Twitter.
Användarvisningsbild
Webmaster
Webbplatsadministratör

Inläggav jet lör 14 mar 2009, 01:01

Lite inplanerat för året har jag...och det ska bli sååå kul! :D

Nästa helg ska jag på träningshelg här på Flens BK och gå för Stefan Mattson, då blir det nog "schäferspektaklet" jag går med...med henne behöver jag få lite nya uppslag.

Ida (hoffen) ska jag nog försöka skramla ihop till ett par privatlektioner för någon duktig lydnadsmänniska. Vill verkligen få till en riktig bra lydnad med henne och då är det bra att gå för någon som är PETIG och vet vad som krävs i lydnadsklass III & elit.

Utan hund kommer jag att gå sökkurs för "Canis-Morten" i Östersund vecka 30.

Sen kommer jag åka på lite läger med båda hundarna i släptåg...
Användarvisningsbild
jet

Inläggav Ida lör 14 mar 2009, 08:14

Jag kommer testa på rallylydnad med Rista. Jag vet inte så mycket om det, men det jag sett tror jag passar oss båda. Det drar igång nu någon gång i mars/april när snön försvunnit.
Användarvisningsbild
Ida

Inläggav Samineh lör 14 mar 2009, 10:38

Webmaster skrev:Tyvärr, inga kurser alls inplanerade.

Ska dock på seminarium om Shaping & Trix den 17 mars (vilket är snart).

/Patrik Berggren

PS .. vi syns väl den 21/3 ..

Hej Patrik!

Ja vi kommer den 21/3, har tiden vid kl 10:00 så jag ska försöka vara där innan nio. Jag är lite nervös måste jag erkänna:P När hade du din tid?

Mvh Samineh och Afera
Användarvisningsbild
Samineh

Inläggav Samineh lör 14 mar 2009, 10:41

Ida skrev:Jag kommer testa på rallylydnad med Rista. Jag vet inte så mycket om det, men det jag sett tror jag passar oss båda. Det drar igång nu någon gång i mars/april när snön försvunnit.

Hej!

Det var några på vår klubb som åkt och testat detta för att vi kanske skulle utbilda någon inom det på vår klubb och dem som var där sa att det var riktigt kul! Det var annorlunda mot den vanliga lydnaden och det kan vara bra variation för dem som känner att dem behöver nåt nytt=) Vore kul att höra lite vad du tyckte när du gått ett tag!

Mvh Samineh
Användarvisningsbild
Samineh

Återgå till Bruks & Lydnad